Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
Viikot: 23-26/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 306 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %25,8 %1 179 00083 %
Yle TV210,2 %10,0 %996 00070 %
Yle Teema&Fem3,4 %4,1 %838 00059 %
Yle yhteensä42,3 %39,9 %1 241 00087 %
MTV312,8 %16,5 %1 159 00082 %
Sub4,6 %5,3 %826 00058 %
AVA2,4 %3,0 %591 00042 %
C More Total2,1 %1,7 %198 00014 %
MTV yhteensä22,0 %26,5 %1 216 00086 %
Nelonen6,6 %7,2 %992 00070 %
Jim3,0 %3,0 %668 00047 %
Liv2,7 %2,7 %673 00047 %
Hero2,0 %2,6 %563 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %15,5 %1 111 00078 %
TV53,2 %2,8 %763 00054 %
Kutonen2,9 %3,0 %640 00045 %
Frii2,7 %2,6 %528 00037 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %46 0003 %
TLC1,5 %1,6 %471 00033 %
Discovery Networks Finland11,0 %10,5 %987 00070 %
FOX2,8 %2,3 %550 00039 %
National Geographic Channel3,8 %2,3 %537 00038 %
Fox Networks Group6,6 %4,6 %729 00051 %
Music TV0,2 %0,1 %60 0004 %
AlfaTV0,4 %0,7 %319 00022 %
Muut3,2 %2,1 %312 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 306 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.