Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
Viikot: 23-26/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 988 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %25,6 %1 531 00064 %
Yle TV213,2 %13,5 %1 490 00062 %
Yle Teema&Fem2,7 %3,3 %1 032 00043 %
Yle yhteensä45,2 %42,4 %1 766 00073 %
MTV312,7 %16,8 %1 565 00065 %
Sub4,7 %5,5 %1 186 00049 %
AVA1,4 %1,7 %688 00029 %
C More Total3,2 %2,7 %355 00015 %
MTV yhteensä21,9 %26,7 %1 774 00074 %
Nelonen6,1 %6,7 %1 379 00057 %
Jim3,3 %3,4 %951 00040 %
Liv1,5 %1,8 %800 00033 %
Hero1,6 %2,2 %703 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %14,0 %1 589 00066 %
TV52,7 %2,6 %1 016 00042 %
Kutonen3,1 %3,1 %895 00037 %
Frii1,5 %1,4 %615 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %66 0003 %
TLC0,8 %0,9 %566 00024 %
Discovery Networks Finland9,0 %8,6 %1 339 00056 %
FOX2,8 %2,2 %792 00033 %
National Geographic Channel4,2 %2,5 %767 00032 %
Fox Networks Group6,9 %4,7 %1 059 00044 %
Music TV0,5 %0,2 %109 0005 %
AlfaTV0,6 %1,0 %469 00019 %
Muut3,4 %2,4 %537 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 988 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.