Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
Viikot: 23-26/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 127 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 29 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,6 %34,7 %1 099 00094 %
Yle TV29,9 %9,7 %925 00079 %
Yle Teema&Fem3,2 %4,0 %794 00068 %
Yle yhteensä54,7 %48,4 %1 112 00095 %
MTV316,8 %23,3 %1 026 00088 %
Sub2,1 %2,3 %649 00055 %
AVA1,8 %1,7 %501 00043 %
C More Total1,9 %1,6 %156 00013 %
MTV yhteensä22,7 %28,9 %1 053 00090 %
Nelonen3,7 %4,3 %831 00071 %
Jim1,7 %1,4 %554 00047 %
Liv1,9 %2,1 %579 00049 %
Hero0,9 %1,3 %389 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,3 %9,0 %921 00079 %
TV51,8 %1,7 %602 00051 %
Kutonen1,2 %1,5 %453 00039 %
Frii1,8 %2,0 %402 00034 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %24 0002 %
TLC1,5 %1,7 %382 00033 %
Warner Bros. Discovery6,8 %7,2 %776 00066 %
STAR Channel1,4 %1,2 %414 00035 %
National Geographic Channel2,2 %1,5 %400 00034 %
Disney Finland3,7 %2,7 %559 00048 %
Music TV0,3 %0,0 %24 0002 %
AlfaTV1,1 %2,0 %442 00038 %
Muut2,4 %1,8 %322 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 127 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.