Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
Viikot: 27-30/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 120 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,6 %32,2 %1 095 00093 %
Yle TV27,3 %7,9 %938 00080 %
Yle Teema&Fem3,6 %4,3 %801 00068 %
Yle yhteensä52,5 %44,4 %1 105 00094 %
MTV317,6 %24,5 %1 035 00088 %
Sub2,0 %1,8 %651 00056 %
AVA1,7 %1,6 %491 00042 %
C More Total1,6 %1,1 %152 00013 %
MTV yhteensä22,9 %29,1 %1 055 00090 %
Nelonen4,5 %5,5 %814 00070 %
Jim1,9 %1,9 %568 00048 %
Liv1,9 %1,9 %592 00051 %
Hero0,8 %1,2 %393 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,1 %10,5 %912 00078 %
TV51,9 %2,0 %600 00051 %
Kutonen1,1 %1,2 %435 00037 %
Frii1,8 %2,0 %399 00034 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %24 0002 %
TLC1,6 %1,7 %395 00034 %
Discovery Networks Finland6,8 %7,1 %761 00065 %
FOX1,6 %1,0 %427 00036 %
National Geographic Channel2,0 %1,2 %392 00033 %
Fox Networks Group3,6 %2,2 %567 00048 %
Music TV0,3 %0,0 %32 0003 %
AlfaTV2,4 %4,4 %535 00046 %
Muut2,5 %2,3 %336 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 120 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.