Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
Viikot: 27-30/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 276 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %24,2 %1 164 00082 %
Yle TV27,4 %8,3 %982 00069 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,7 %839 00059 %
Yle yhteensä39,9 %36,3 %1 214 00085 %
MTV312,9 %16,9 %1 112 00078 %
Sub4,5 %4,6 %801 00056 %
AVA2,6 %3,3 %570 00040 %
C More Total1,5 %0,8 %170 00012 %
MTV yhteensä21,4 %25,6 %1 180 00083 %
Nelonen7,9 %9,5 %951 00067 %
Jim3,1 %3,0 %668 00047 %
Liv3,0 %3,2 %685 00048 %
Hero2,2 %2,7 %586 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %18,4 %1 076 00076 %
TV53,5 %3,4 %769 00054 %
Kutonen2,7 %2,8 %617 00043 %
Frii2,4 %2,4 %488 00034 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %40 0003 %
TLC1,7 %1,8 %435 00031 %
Discovery Networks Finland11,5 %11,2 %970 00068 %
FOX3,1 %2,5 %537 00038 %
National Geographic Channel3,2 %1,9 %518 00036 %
Fox Networks Group6,3 %4,4 %705 00050 %
Music TV0,2 %0,1 %62 0004 %
AlfaTV1,0 %1,7 %378 00027 %
Muut3,5 %2,4 %341 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 276 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.