Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
Viikot: 27-30/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 195 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,2 %25,1 %1 661 00062 %
Yle TV27,7 %6,9 %1 479 00055 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,8 %1 042 00039 %
Yle yhteensä43,1 %35,9 %1 909 00071 %
MTV316,6 %22,4 %1 662 00062 %
Sub3,6 %3,7 %1 087 00041 %
AVA2,9 %3,3 %800 00030 %
C More Total1,0 %0,5 %196 0007 %
MTV yhteensä24,1 %29,8 %1 888 00071 %
Nelonen6,2 %7,2 %1 387 00052 %
Jim2,7 %2,9 %892 00033 %
Liv3,5 %3,3 %952 00036 %
Hero1,5 %1,8 %643 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %15,2 %1 672 00063 %
TV52,6 %2,6 %977 00037 %
Kutonen1,3 %1,4 %652 00024 %
Frii2,5 %2,7 %599 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %40 0001 %
TLC2,7 %2,9 %674 00025 %
Warner Bros. Discovery9,5 %9,9 %1 375 00051 %
STAR Channel2,8 %2,3 %730 00027 %
National Geographic Channel1,9 %1,2 %563 00021 %
Disney Finland4,7 %3,6 %973 00036 %
Music TV0,2 %0,1 %100 0004 %
AlfaTV1,8 %3,2 %533 00020 %
Muut2,7 %2,3 %507 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 195 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.