Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
Viikot: 23-26/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 264 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,4 %26,6 %1 680 00063 %
Yle TV29,2 %7,6 %1 490 00056 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,8 %1 059 00040 %
Yle yhteensä43,8 %38,0 %1 961 00073 %
MTV317,0 %22,5 %1 748 00065 %
Sub3,4 %3,8 %1 128 00042 %
AVA3,1 %3,2 %839 00031 %
C More Total1,3 %0,9 %234 0009 %
MTV yhteensä24,8 %30,4 %1 964 00074 %
Nelonen5,9 %6,6 %1 435 00054 %
Jim2,7 %2,8 %903 00034 %
Liv3,5 %3,4 %1 001 00037 %
Hero1,4 %1,7 %621 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %14,5 %1 722 00064 %
TV52,7 %2,5 %973 00036 %
Kutonen1,3 %1,5 %660 00025 %
Frii2,7 %2,9 %630 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %41 0002 %
TLC2,6 %2,7 %696 00026 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,9 %1 413 00053 %
STAR Channel2,4 %2,1 %707 00026 %
National Geographic Channel1,9 %1,5 %588 00022 %
Disney Finland4,3 %3,6 %968 00036 %
Music TV0,2 %0,1 %88 0003 %
AlfaTV0,8 %1,3 %430 00016 %
Muut2,9 %2,1 %491 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 264 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.