Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 265 000
Viikot: 1-26/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 636 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %24,4 %3 541 00067 %
Yle TV212,8 %8,4 %3 459 00066 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,2 %2 342 00044 %
Yle yhteensä44,0 %36,1 %4 090 00078 %
MTV316,7 %22,7 %3 769 00072 %
Sub3,3 %3,6 %2 625 00050 %
AVA1,9 %1,9 %1 789 00034 %
C More Total1,8 %1,5 %643 00012 %
MTV yhteensä23,7 %29,6 %4 144 00079 %
Nelonen8,3 %11,2 %3 448 00065 %
Jim2,7 %3,0 %2 147 00041 %
Liv2,4 %2,6 %2 143 00041 %
Hero1,3 %1,7 %1 494 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %18,5 %3 842 00073 %
TV53,0 %3,1 %2 384 00045 %
Kutonen2,1 %2,1 %1 740 00033 %
Frii1,8 %1,9 %1 365 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %131 0002 %
TLC1,2 %1,1 %1 256 00024 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,8 %3 083 00059 %
STAR Channel2,3 %2,0 %1 772 00034 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 494 00028 %
Disney Finland4,9 %3,7 %2 279 00043 %
Music TV0,3 %0,1 %228 0004 %
AlfaTV0,4 %0,7 %924 00018 %
Muut3,2 %2,5 %1 122 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 636 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.