Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
Viikot: 1-26/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 229 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,6 %10,1 %793 00057 %
Yle TV213,8 %9,5 %845 00061 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,8 %429 00031 %
Yle yhteensä26,2 %21,4 %1 024 00074 %
MTV316,4 %20,7 %945 00068 %
Sub5,7 %5,9 %683 00049 %
AVA2,4 %2,5 %423 00031 %
C More Total2,7 %2,1 %196 00014 %
MTV yhteensä27,2 %31,3 %1 095 00079 %
Nelonen11,1 %14,1 %862 00062 %
Jim5,1 %5,9 %571 00041 %
Liv3,6 %3,6 %520 00038 %
Hero1,6 %1,9 %334 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,4 %25,5 %1 013 00073 %
TV54,3 %4,5 %593 00043 %
Kutonen3,3 %3,0 %452 00033 %
Frii1,7 %1,6 %273 00020 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %44 0003 %
TLC1,9 %1,6 %305 00022 %
Warner Bros. Discovery12,1 %11,5 %828 00060 %
STAR Channel4,7 %3,9 %477 00035 %
National Geographic Channel3,2 %2,1 %354 00026 %
Disney Finland7,9 %6,0 %608 00044 %
Music TV0,6 %0,4 %108 0008 %
AlfaTV0,2 %0,3 %120 0009 %
Muut4,5 %3,7 %288 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 229 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.