Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
Viikot: 1-30/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 214 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,8 %10,1 %774 00056 %
Yle TV213,5 %9,4 %823 00060 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,8 %416 00030 %
Yle yhteensä26,1 %21,4 %1 008 00073 %
MTV315,9 %20,1 %916 00066 %
Sub5,9 %6,2 %668 00048 %
AVA2,5 %2,6 %412 00030 %
C More Total2,6 %2,0 %185 00013 %
MTV yhteensä26,9 %30,9 %1 073 00078 %
Nelonen11,0 %13,9 %839 00061 %
Jim5,1 %5,9 %561 00041 %
Liv3,6 %3,6 %506 00037 %
Hero1,7 %2,0 %332 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,4 %25,4 %993 00072 %
TV54,3 %4,5 %581 00042 %
Kutonen3,5 %3,1 %445 00032 %
Frii1,7 %1,6 %270 00020 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %42 0003 %
TLC1,9 %1,7 %300 00022 %
Discovery Networks Finland12,4 %11,7 %815 00059 %
FOX4,8 %4,0 %468 00034 %
National Geographic Channel3,4 %2,2 %349 00025 %
Fox Networks Group8,2 %6,2 %599 00043 %
Music TV0,6 %0,4 %107 0008 %
AlfaTV0,2 %0,3 %122 0009 %
Muut4,3 %3,6 %285 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 214 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.