Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 897 000
Viikot: 1-30/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 277 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %24,7 %3 377 00069 %
Yle TV212,0 %8,4 %3 184 00065 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,3 %2 239 00046 %
Yle yhteensä44,0 %36,4 %3 800 00078 %
MTV316,5 %22,4 %3 503 00072 %
Sub3,3 %3,6 %2 465 00050 %
AVA1,9 %1,9 %1 721 00035 %
C More Total1,8 %1,4 %578 00012 %
MTV yhteensä23,5 %29,3 %3 844 00078 %
Nelonen7,9 %10,7 %3 163 00065 %
Jim2,8 %3,0 %2 063 00042 %
Liv2,5 %2,6 %2 052 00042 %
Hero1,4 %1,8 %1 455 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %18,1 %3 552 00073 %
TV53,0 %3,1 %2 267 00046 %
Kutonen2,1 %2,1 %1 670 00034 %
Frii1,8 %1,9 %1 323 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %119 0002 %
TLC1,2 %1,2 %1 228 00025 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,9 %2 927 00060 %
STAR Channel2,4 %2,0 %1 681 00034 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 436 00029 %
Disney Finland5,0 %3,7 %2 167 00044 %
Music TV0,3 %0,1 %220 0005 %
AlfaTV0,6 %1,0 %937 00019 %
Muut3,1 %2,4 %1 047 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 277 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.