Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 4+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
Viikot: 1-30/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 237 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %24,4 %1 712 00066 %
Yle TV213,5 %9,8 %1 713 00066 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,2 %1 163 00045 %
Yle yhteensä44,3 %37,4 %1 989 00077 %
MTV314,4 %19,9 %1 785 00069 %
Sub3,8 %4,3 %1 355 00052 %
AVA1,2 %1,4 %815 00031 %
C More Total2,6 %2,2 %379 00015 %
MTV yhteensä22,1 %27,7 %1 995 00077 %
Nelonen7,4 %9,8 %1 639 00063 %
Jim2,9 %3,3 %1 098 00042 %
Liv1,6 %1,8 %955 00037 %
Hero1,5 %2,1 %784 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %16,9 %1 834 00071 %
TV53,1 %3,4 %1 200 00046 %
Kutonen3,1 %3,1 %1 001 00039 %
Frii1,3 %1,4 %660 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %81 0003 %
TLC0,6 %0,6 %572 00022 %
Discovery Networks Finland9,4 %9,4 %1 527 00059 %
FOX2,6 %2,2 %935 00036 %
National Geographic Channel3,5 %2,2 %845 00033 %
Fox Networks Group6,1 %4,5 %1 195 00046 %
Music TV0,4 %0,1 %127 0005 %
AlfaTV0,5 %0,9 %497 00019 %
Muut3,9 %3,0 %619 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 237 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.