Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 423 000
Viikot: 1-30/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 339 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %24,1 %1 230 00086 %
Yle TV210,9 %8,3 %1 094 00077 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,4 %877 00062 %
Yle yhteensä41,9 %35,9 %1 284 00090 %
MTV315,3 %20,4 %1 206 00085 %
Sub3,7 %4,0 %877 00062 %
AVA2,0 %2,2 %669 00047 %
C More Total1,6 %1,2 %184 00013 %
MTV yhteensä22,7 %27,8 %1 254 00088 %
Nelonen8,5 %11,3 %1 084 00076 %
Jim2,8 %2,8 %739 00052 %
Liv2,7 %2,9 %765 00054 %
Hero1,9 %2,4 %628 00044 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %19,5 %1 178 00083 %
TV53,5 %3,4 %851 00060 %
Kutonen2,6 %2,5 %665 00047 %
Frii2,2 %2,2 %566 00040 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %45 0003 %
TLC1,1 %1,1 %457 00032 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,9 %1 038 00073 %
STAR Channel2,4 %2,1 %626 00044 %
National Geographic Channel3,1 %1,9 %581 00041 %
Disney Finland5,5 %4,0 %793 00056 %
Music TV0,1 %0,1 %60 0004 %
AlfaTV0,4 %0,6 %344 00024 %
Muut3,3 %2,3 %336 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 339 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.