Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
Viikot: 1-35/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 336 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %24,1 %1 225 00086 %
Yle TV210,9 %8,6 %1 084 00076 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,5 %872 00061 %
Yle yhteensä42,0 %36,2 %1 279 00090 %
MTV315,1 %20,0 %1 195 00084 %
Sub3,7 %4,0 %867 00061 %
AVA2,1 %2,3 %661 00046 %
C More Total1,6 %1,2 %179 00013 %
MTV yhteensä22,4 %27,5 %1 248 00088 %
Nelonen8,5 %11,2 %1 074 00075 %
Jim2,8 %2,8 %727 00051 %
Liv2,7 %2,9 %758 00053 %
Hero1,9 %2,4 %618 00043 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %19,3 %1 169 00082 %
TV53,6 %3,4 %845 00059 %
Kutonen2,6 %2,5 %661 00046 %
Frii2,2 %2,3 %559 00039 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %44 0003 %
TLC1,2 %1,1 %447 00031 %
Discovery Networks Finland10,4 %10,0 %1 031 00072 %
FOX2,4 %2,1 %616 00043 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %576 00040 %
Fox Networks Group5,5 %4,0 %786 00055 %
Music TV0,1 %0,1 %61 0004 %
AlfaTV0,4 %0,6 %344 00024 %
Muut3,3 %2,3 %336 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 336 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.