Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
Viikot: 1-35/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 262 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %24,8 %3 358 00069 %
Yle TV211,9 %8,7 %3 152 00064 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,3 %2 215 00045 %
Yle yhteensä44,1 %36,7 %3 776 00077 %
MTV316,3 %22,1 %3 464 00071 %
Sub3,4 %3,7 %2 439 00050 %
AVA2,0 %2,0 %1 701 00035 %
C More Total1,7 %1,4 %562 00011 %
MTV yhteensä23,4 %29,1 %3 810 00078 %
Nelonen7,8 %10,5 %3 128 00064 %
Jim2,8 %3,0 %2 037 00042 %
Liv2,5 %2,7 %2 029 00041 %
Hero1,4 %1,8 %1 435 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %17,9 %3 521 00072 %
TV53,0 %3,1 %2 243 00046 %
Kutonen2,1 %2,2 %1 659 00034 %
Frii1,8 %2,0 %1 307 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %115 0002 %
TLC1,3 %1,2 %1 205 00025 %
Warner Bros. Discovery9,1 %9,0 %2 900 00059 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 658 00034 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 424 00029 %
Disney Finland5,0 %3,8 %2 145 00044 %
Music TV0,3 %0,1 %221 0005 %
AlfaTV0,6 %1,0 %936 00019 %
Muut3,1 %2,4 %1 052 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 262 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.