Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
Viikot: 31-35/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 469 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,1 %24,8 %3 358 00064 %
Yle TV211,6 %10,8 %3 160 00060 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,6 %2 133 00041 %
Yle yhteensä45,1 %39,1 %3 862 00073 %
MTV314,6 %19,7 %3 384 00064 %
Sub3,9 %4,4 %2 386 00045 %
AVA2,2 %2,4 %1 603 00030 %
C More Total1,7 %1,0 %509 00010 %
MTV yhteensä22,3 %27,6 %3 824 00073 %
Nelonen7,2 %8,7 %3 091 00059 %
Jim2,7 %2,7 %1 926 00037 %
Liv2,6 %2,8 %1 935 00037 %
Hero1,2 %1,6 %1 330 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %15,9 %3 524 00067 %
TV53,1 %3,0 %2 153 00041 %
Kutonen2,1 %2,2 %1 634 00031 %
Frii1,9 %2,1 %1 226 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %95 0002 %
TLC1,5 %1,5 %1 081 00021 %
Warner Bros. Discovery9,2 %9,2 %2 831 00054 %
STAR Channel2,6 %2,4 %1 559 00030 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %1 386 00026 %
Disney Finland5,3 %4,2 %2 079 00040 %
Music TV0,4 %0,1 %227 0004 %
AlfaTV0,6 %1,1 %941 00018 %
Muut3,4 %2,8 %1 149 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 469 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.