Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
Viikot: 31-35/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 140 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,2 %32,7 %1 114 00095 %
Yle TV211,1 %11,2 %987 00084 %
Yle Teema&Fem4,1 %4,5 %818 00070 %
Yle yhteensä56,3 %48,5 %1 127 00096 %
MTV316,7 %23,9 %1 043 00089 %
Sub1,7 %1,8 %637 00054 %
AVA1,7 %1,6 %511 00044 %
C More Total1,5 %1,1 %130 00011 %
MTV yhteensä21,7 %28,4 %1 064 00091 %
Nelonen4,2 %5,3 %844 00072 %
Jim1,7 %1,6 %588 00050 %
Liv2,0 %2,2 %607 00052 %
Hero0,7 %1,0 %405 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,6 %10,1 %937 00080 %
TV51,8 %1,7 %609 00052 %
Kutonen1,0 %1,3 %438 00037 %
Frii1,6 %1,9 %390 00033 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %20 0002 %
TLC1,0 %0,9 %332 00028 %
Discovery Networks Finland6,1 %6,2 %755 00064 %
FOX1,4 %1,2 %419 00036 %
National Geographic Channel2,1 %1,5 %416 00036 %
Fox Networks Group3,5 %2,6 %570 00049 %
Music TV0,3 %0,0 %38 0003 %
AlfaTV1,0 %1,8 %446 00038 %
Muut2,7 %2,5 %349 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 140 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.