Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
Viikot: 31-35/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 166 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,0 %9,9 %706 00051 %
Yle TV212,6 %10,1 %730 00053 %
Yle Teema&Fem1,6 %1,6 %347 00025 %
Yle yhteensä25,2 %21,5 %923 00067 %
MTV312,8 %16,2 %811 00059 %
Sub7,8 %9,4 %647 00047 %
AVA3,4 %3,8 %385 00028 %
C More Total1,9 %1,2 %137 00010 %
MTV yhteensä25,9 %30,5 %976 00071 %
Nelonen10,5 %12,1 %805 00058 %
Jim4,9 %5,3 %521 00038 %
Liv3,3 %3,4 %450 00033 %
Hero1,8 %1,9 %286 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,5 %22,7 %949 00069 %
TV54,6 %4,4 %541 00039 %
Kutonen4,1 %3,8 %440 00032 %
Frii2,0 %1,9 %252 00018 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %33 0002 %
TLC2,2 %2,4 %272 00020 %
Discovery Networks Finland13,6 %12,9 %764 00055 %
FOX5,6 %5,3 %424 00031 %
National Geographic Channel3,9 %2,4 %324 00023 %
Fox Networks Group9,6 %7,8 %550 00040 %
Music TV1,0 %0,6 %94 0007 %
AlfaTV0,2 %0,3 %120 0009 %
Muut4,1 %3,6 %286 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 166 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.