Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
Viikot: 36-39/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 208 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,5 %7,4 %703 00051 %
Yle TV211,9 %10,2 %777 00056 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,7 %341 00025 %
Yle yhteensä23,1 %19,3 %955 00069 %
MTV313,1 %15,3 %875 00063 %
Sub7,2 %8,1 %681 00049 %
AVA2,8 %3,1 %471 00034 %
C More Total1,8 %1,1 %156 00011 %
MTV yhteensä24,9 %27,5 %1 042 00075 %
Nelonen14,6 %18,1 %918 00066 %
Jim8,6 %10,9 %668 00048 %
Liv3,6 %3,7 %521 00038 %
Hero1,4 %1,3 %289 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä28,2 %34,1 %1 045 00076 %
TV53,5 %3,1 %579 00042 %
Kutonen2,8 %2,5 %426 00031 %
Frii1,5 %1,1 %244 00018 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %36 0003 %
TLC1,6 %1,4 %268 00019 %
Discovery Networks Finland9,9 %8,4 %790 00057 %
FOX5,0 %4,2 %442 00032 %
National Geographic Channel3,1 %1,8 %329 00024 %
Fox Networks Group8,2 %6,1 %583 00042 %
Music TV0,8 %0,4 %95 0007 %
AlfaTV0,2 %0,2 %101 0007 %
Muut4,8 %4,1 %316 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 208 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.