Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
Viikot: 36-39/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 412 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %20,9 %1 751 00066 %
Yle TV29,3 %8,4 %1 645 00062 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,3 %1 077 00040 %
Yle yhteensä39,6 %32,5 %2 048 00077 %
MTV317,6 %21,4 %1 915 00072 %
Sub3,4 %3,8 %1 245 00047 %
AVA2,7 %2,8 %1 027 00038 %
C More Total0,9 %0,3 %213 0008 %
MTV yhteensä24,6 %28,3 %2 111 00079 %
Nelonen11,1 %14,7 %1 884 00071 %
Jim4,9 %6,1 %1 170 00044 %
Liv3,6 %3,2 %1 129 00042 %
Hero1,2 %1,3 %673 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,8 %25,3 %2 069 00077 %
TV52,6 %2,4 %1 168 00044 %
Kutonen1,0 %1,1 %730 00027 %
Frii2,0 %2,0 %641 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %38 0001 %
TLC2,0 %1,9 %691 00026 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,6 %1 541 00058 %
STAR Channel2,2 %2,0 %817 00031 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %603 00023 %
Disney Finland3,7 %3,1 %1 073 00040 %
Music TV0,2 %0,1 %87 0003 %
AlfaTV0,6 %1,0 %454 00017 %
Muut2,6 %2,0 %528 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 412 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.