Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 4+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
Viikot: 36-39/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 223 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %22,0 %1 642 00063 %
Yle TV212,4 %13,0 %1 654 00064 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,0 %1 073 00041 %
Yle yhteensä42,4 %38,0 %1 952 00075 %
MTV313,5 %16,9 %1 721 00066 %
Sub3,6 %3,9 %1 234 00048 %
AVA1,5 %1,8 %842 00032 %
C More Total2,9 %1,7 %379 00015 %
MTV yhteensä21,5 %24,3 %1 930 00074 %
Nelonen8,7 %12,1 %1 700 00066 %
Jim4,1 %4,6 %1 153 00044 %
Liv2,0 %2,1 %990 00038 %
Hero1,4 %1,7 %710 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %20,6 %1 874 00072 %
TV52,9 %2,7 %1 196 00046 %
Kutonen2,7 %2,9 %958 00037 %
Frii1,3 %1,2 %596 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %66 0003 %
TLC0,6 %0,6 %520 00020 %
Discovery Networks Finland8,2 %7,8 %1 478 00057 %
FOX2,9 %2,5 %896 00035 %
National Geographic Channel3,2 %2,1 %823 00032 %
Fox Networks Group6,1 %4,5 %1 173 00045 %
Music TV0,4 %0,1 %111 0004 %
AlfaTV0,4 %0,7 %478 00018 %
Muut4,8 %3,9 %657 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 223 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.