Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
Viikot: 36-39/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 148 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,3 %30,7 %1 130 00096 %
Yle TV29,9 %10,8 %981 00084 %
Yle Teema&Fem4,0 %4,1 %825 00070 %
Yle yhteensä52,2 %45,7 %1 136 00097 %
MTV318,1 %23,3 %1 063 00091 %
Sub1,5 %1,6 %635 00054 %
AVA1,8 %1,8 %569 00049 %
C More Total1,6 %0,9 %152 00013 %
MTV yhteensä22,9 %27,6 %1 086 00093 %
Nelonen5,7 %8,1 %938 00080 %
Jim2,7 %3,0 %626 00053 %
Liv2,1 %1,7 %605 00052 %
Hero0,9 %1,1 %419 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %13,9 %984 00084 %
TV51,7 %1,7 %669 00057 %
Kutonen1,1 %1,5 %472 00040 %
Frii1,6 %1,8 %413 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %21 0002 %
TLC1,2 %1,3 %401 00034 %
Discovery Networks Finland6,3 %6,6 %816 00070 %
FOX1,4 %1,3 %470 00040 %
National Geographic Channel1,9 %1,3 %427 00036 %
Fox Networks Group3,3 %2,6 %616 00053 %
Music TV0,2 %0,0 %28 0002 %
AlfaTV0,9 %1,5 %459 00039 %
Muut2,9 %2,1 %340 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 148 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.