Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
Viikot: 40-44/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 142 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,0 %29,9 %1 123 00096 %
Yle TV210,1 %10,9 %990 00084 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,5 %828 00071 %
Yle yhteensä51,7 %44,3 %1 132 00097 %
MTV320,4 %26,2 %1 081 00092 %
Sub1,4 %1,6 %678 00058 %
AVA1,4 %1,0 %546 00047 %
C More Total1,1 %1,0 %161 00014 %
MTV yhteensä24,2 %29,8 %1 098 00094 %
Nelonen5,9 %7,8 %919 00078 %
Jim2,2 %2,8 %607 00052 %
Liv1,9 %1,4 %605 00052 %
Hero0,9 %1,1 %405 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %13,1 %969 00083 %
TV51,6 %1,8 %684 00058 %
Kutonen1,4 %1,7 %491 00042 %
Frii1,6 %1,8 %431 00037 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %27 0002 %
TLC1,2 %1,2 %402 00034 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,8 %826 00071 %
STAR Channel1,5 %1,4 %484 00041 %
National Geographic Channel1,8 %1,2 %435 00037 %
Disney Finland3,3 %2,6 %633 00054 %
Paramount Network0,1 %0,0 %52 0004 %
AlfaTV0,8 %1,4 %483 00041 %
Muut2,4 %2,0 %370 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 142 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.