Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
Viikot: 1-48/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 122 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,1 %32,1 %1 109 00095 %
Yle TV28,6 %5,7 %997 00085 %
Yle Teema&Fem4,1 %4,0 %860 00073 %
Yle yhteensä51,8 %41,9 %1 117 00095 %
MTV319,4 %26,2 %1 066 00091 %
Sub1,6 %1,8 %692 00059 %
AVA1,4 %1,0 %557 00048 %
C More Total1,1 %1,3 %151 00013 %
MTV yhteensä23,5 %30,4 %1 087 00093 %
Nelonen6,1 %8,9 %958 00082 %
Jim1,8 %2,0 %626 00053 %
Liv2,1 %1,8 %648 00055 %
Hero0,7 %0,8 %425 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %13,6 %1 001 00085 %
TV51,8 %2,0 %716 00061 %
Kutonen1,5 %1,8 %513 00044 %
Frii1,5 %1,7 %451 00039 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %26 0002 %
TLC1,3 %1,3 %425 00036 %
Discovery Networks Finland6,9 %7,4 %829 00071 %
FOX1,4 %1,3 %514 00044 %
National Geographic Channel2,2 %1,6 %451 00038 %
Fox Networks Group3,6 %2,8 %659 00056 %
Paramount Network0,0 %0,0 %44 0004 %
AlfaTV1,1 %2,0 %518 00044 %
Muut2,5 %2,0 %383 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 122 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.