Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
Viikot: 1-48/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 252 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %24,2 %1 736 00067 %
Yle TV210,6 %8,1 %1 749 00067 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %1 166 00045 %
Yle yhteensä41,8 %35,0 %2 033 00078 %
MTV314,7 %19,8 %1 781 00069 %
Sub4,1 %4,6 %1 436 00055 %
AVA1,4 %1,2 %883 00034 %
C More Total1,9 %2,3 %338 00013 %
MTV yhteensä22,1 %27,9 %1 981 00076 %
Nelonen7,9 %10,9 %1 755 00068 %
Jim3,1 %3,3 %1 104 00043 %
Liv2,1 %2,0 %1 026 00040 %
Hero1,4 %1,8 %794 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %17,9 %1 920 00074 %
TV52,9 %2,9 %1 245 00048 %
Kutonen3,6 %3,8 %1 075 00041 %
Frii1,4 %1,5 %715 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %71 0003 %
TLC0,9 %0,8 %636 00025 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,6 %1 548 00060 %
STAR Channel3,1 %2,4 %1 022 00039 %
National Geographic Channel3,4 %2,3 %850 00033 %
Disney Finland6,4 %4,8 %1 258 00048 %
Paramount Network0,2 %0,2 %163 0006 %
AlfaTV0,5 %0,9 %525 00020 %
Muut4,7 %3,7 %753 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 252 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.