Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
Viikot: 49-52/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 255 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %29,4 %1 829 00071 %
Yle TV214,5 %9,6 %1 786 00069 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,0 %1 277 00049 %
Yle yhteensä47,4 %42,0 %2 054 00079 %
MTV312,3 %17,1 %1 754 00068 %
Sub4,2 %5,2 %1 445 00056 %
AVA1,3 %1,3 %875 00034 %
C More Total1,3 %1,2 %313 00012 %
MTV yhteensä19,0 %24,9 %1 963 00076 %
Nelonen6,2 %7,2 %1 653 00064 %
Jim3,0 %2,9 %1 122 00043 %
Liv1,4 %1,5 %942 00036 %
Hero1,3 %1,6 %809 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %13,2 %1 841 00071 %
TV52,9 %3,1 %1 242 00048 %
Kutonen3,2 %3,3 %1 058 00041 %
Frii1,4 %1,5 %717 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %79 0003 %
TLC0,9 %1,0 %635 00024 %
Warner Bros. Discovery9,5 %9,7 %1 535 00059 %
STAR Channel2,7 %2,2 %1 006 00039 %
National Geographic Channel3,5 %2,5 %878 00034 %
Disney Finland6,3 %4,6 %1 258 00049 %
Paramount Network0,3 %0,2 %175 0007 %
AlfaTV0,6 %1,0 %578 00022 %
Muut5,2 %4,4 %848 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 255 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.