Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 421 000
Viikot: 49-52/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 353 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %29,4 %1 272 00089 %
Yle TV211,7 %8,2 %1 136 00080 %
Yle Teema&Fem3,6 %2,8 %970 00068 %
Yle yhteensä44,4 %40,4 %1 312 00092 %
MTV313,6 %18,3 %1 217 00086 %
Sub4,2 %5,0 %964 00068 %
AVA2,2 %2,4 %732 00051 %
C More Total0,7 %0,5 %148 00010 %
MTV yhteensä20,8 %26,2 %1 271 00089 %
Nelonen6,7 %7,8 %1 112 00078 %
Jim2,9 %2,6 %776 00055 %
Liv2,2 %2,3 %771 00054 %
Hero1,6 %2,1 %638 00045 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %14,7 %1 208 00085 %
TV53,7 %3,4 %936 00066 %
Kutonen2,6 %2,5 %719 00051 %
Frii2,4 %2,5 %628 00044 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %39 0003 %
TLC1,7 %2,0 %506 00036 %
Warner Bros. Discovery11,1 %10,8 %1 083 00076 %
STAR Channel2,4 %1,9 %677 00048 %
National Geographic Channel3,0 %2,1 %612 00043 %
Disney Finland5,4 %4,0 %858 00060 %
Paramount Network0,2 %0,2 %97 0007 %
AlfaTV0,5 %0,7 %419 00029 %
Muut4,2 %3,0 %471 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 353 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.