Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 407 000
Viikot: 49-52/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 085 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %29,7 %1 739 00072 %
Yle TV213,9 %9,5 %1 642 00068 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,0 %1 227 00051 %
Yle yhteensä47,5 %42,1 %1 904 00079 %
MTV312,4 %17,2 %1 653 00069 %
Sub4,2 %5,2 %1 363 00057 %
AVA1,3 %1,4 %863 00036 %
C More Total1,2 %1,2 %282 00012 %
MTV yhteensä19,0 %24,9 %1 833 00076 %
Nelonen5,9 %7,1 %1 545 00064 %
Jim3,0 %2,9 %1 091 00045 %
Liv1,4 %1,5 %912 00038 %
Hero1,3 %1,6 %799 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %13,1 %1 720 00071 %
TV53,0 %3,1 %1 199 00050 %
Kutonen3,3 %3,3 %1 029 00043 %
Frii1,4 %1,5 %701 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %73 0003 %
TLC1,0 %1,0 %620 00026 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,8 %1 473 00061 %
STAR Channel2,8 %2,1 %968 00040 %
National Geographic Channel3,6 %2,5 %862 00036 %
Disney Finland6,3 %4,6 %1 212 00050 %
Paramount Network0,3 %0,2 %175 0007 %
AlfaTV0,6 %1,0 %575 00024 %
Muut5,0 %4,2 %795 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 085 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.