Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, joulukuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 174 000
Viikot: 49-52/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 129 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,9 %39,4 %1 122 00096 %
Yle TV212,2 %7,3 %1 022 00087 %
Yle Teema&Fem4,5 %4,4 %914 00078 %
Yle yhteensä58,5 %51,0 %1 126 00096 %
MTV316,1 %22,2 %1 068 00091 %
Sub1,7 %2,2 %728 00062 %
AVA1,3 %1,0 %564 00048 %
C More Total0,6 %0,7 %120 00010 %
MTV yhteensä19,8 %26,0 %1 083 00092 %
Nelonen3,6 %4,5 %899 00077 %
Jim1,8 %1,6 %636 00054 %
Liv1,2 %1,2 %580 00050 %
Hero0,8 %1,0 %469 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,4 %8,3 %964 00082 %
TV52,0 %2,2 %725 00062 %
Kutonen1,4 %1,5 %527 00045 %
Frii1,4 %1,7 %454 00039 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0003 %
TLC1,3 %1,4 %441 00038 %
Warner Bros. Discovery6,7 %7,5 %836 00071 %
STAR Channel1,4 %1,1 %481 00041 %
National Geographic Channel2,2 %1,6 %477 00041 %
Disney Finland3,6 %2,6 %639 00055 %
Paramount Network0,0 %0,0 %51 0004 %
AlfaTV1,2 %2,2 %545 00047 %
Muut2,7 %2,3 %418 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 129 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.