Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
Viikot: 1-48/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 081 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %24,4 %1 672 00070 %
Yle TV210,0 %8,0 %1 616 00067 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %1 135 00047 %
Yle yhteensä41,8 %35,1 %1 887 00078 %
MTV314,8 %19,8 %1 698 00071 %
Sub4,0 %4,6 %1 362 00057 %
AVA1,4 %1,2 %861 00036 %
C More Total1,9 %2,3 %308 00013 %
MTV yhteensä22,1 %27,9 %1 863 00077 %
Nelonen7,8 %10,8 %1 646 00068 %
Jim3,2 %3,3 %1 082 00045 %
Liv2,1 %2,0 %997 00041 %
Hero1,4 %1,8 %784 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %17,9 %1 800 00075 %
TV52,9 %2,9 %1 207 00050 %
Kutonen3,6 %3,8 %1 043 00043 %
Frii1,4 %1,5 %702 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %66 0003 %
TLC0,9 %0,8 %618 00026 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,7 %1 477 00061 %
STAR Channel3,1 %2,4 %988 00041 %
National Geographic Channel3,4 %2,3 %831 00035 %
Disney Finland6,5 %4,8 %1 214 00050 %
Paramount Network0,2 %0,2 %162 0007 %
AlfaTV0,5 %0,9 %522 00022 %
Muut4,6 %3,6 %704 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 081 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.