Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
Viikot: 1-48/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 357 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %23,0 %1 246 00088 %
Yle TV28,4 %7,2 %1 123 00079 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,6 %919 00065 %
Yle yhteensä38,4 %32,9 %1 319 00093 %
MTV316,5 %21,5 %1 238 00087 %
Sub3,9 %4,2 %935 00066 %
AVA2,3 %2,0 %733 00052 %
C More Total1,1 %1,2 %162 00011 %
MTV yhteensä23,7 %28,9 %1 286 00090 %
Nelonen9,2 %12,2 %1 142 00080 %
Jim3,0 %3,0 %756 00053 %
Liv3,3 %3,2 %837 00059 %
Hero1,6 %2,0 %648 00046 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,0 %20,4 %1 236 00087 %
TV53,3 %3,1 %908 00064 %
Kutonen3,0 %3,1 %759 00053 %
Frii2,1 %2,2 %594 00042 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %39 0003 %
TLC1,7 %1,6 %514 00036 %
Warner Bros. Discovery10,7 %10,3 %1 075 00076 %
STAR Channel2,7 %2,0 %670 00047 %
National Geographic Channel2,9 %2,0 %623 00044 %
Disney Finland5,6 %4,1 %845 00059 %
Paramount Network0,2 %0,1 %99 0007 %
AlfaTV0,3 %0,6 %395 00028 %
Muut4,0 %2,7 %424 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 357 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.