Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
Viikot: 40-44/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 357 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,6 %21,4 %1 227 00086 %
Yle TV210,1 %11,2 %1 089 00077 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %897 00063 %
Yle yhteensä38,7 %35,3 %1 296 00091 %
MTV315,9 %19,8 %1 225 00086 %
Sub3,3 %3,5 %881 00062 %
AVA2,3 %2,2 %762 00054 %
C More Total1,2 %0,9 %180 00013 %
MTV yhteensä22,7 %26,4 %1 275 00090 %
Nelonen9,4 %12,1 %1 123 00079 %
Jim3,9 %4,3 %771 00054 %
Liv2,9 %2,7 %797 00056 %
Hero2,0 %2,5 %648 00046 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,2 %21,6 %1 219 00086 %
TV53,0 %2,7 %889 00063 %
Kutonen2,9 %2,8 %739 00052 %
Frii2,2 %2,1 %599 00042 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %43 0003 %
TLC1,6 %1,4 %466 00033 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,5 %1 070 00075 %
STAR Channel2,4 %1,9 %636 00045 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %604 00042 %
Disney Finland5,1 %3,7 %823 00058 %
Paramount Network0,2 %0,1 %82 0006 %
AlfaTV0,3 %0,5 %375 00026 %
Muut4,4 %2,9 %415 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 357 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.