Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, marraskuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
Viikot: 1-48/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 222 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,7 %8,5 %784 00057 %
Yle TV211,3 %8,3 %851 00062 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,4 %402 00029 %
Yle yhteensä22,5 %18,3 %1 020 00074 %
MTV315,9 %19,8 %905 00065 %
Sub6,8 %7,0 %736 00053 %
AVA3,0 %3,0 %457 00033 %
C More Total1,4 %1,6 %147 00011 %
MTV yhteensä27,2 %31,4 %1 061 00077 %
Nelonen13,2 %16,4 %922 00067 %
Jim5,5 %6,1 %560 00041 %
Liv4,6 %4,2 %544 00039 %
Hero1,4 %1,5 %317 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä24,6 %28,3 %1 043 00075 %
TV54,4 %4,4 %639 00046 %
Kutonen3,8 %3,4 %468 00034 %
Frii1,7 %1,4 %304 00022 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %41 0003 %
TLC2,2 %2,0 %327 00024 %
Warner Bros. Discovery12,6 %11,6 %855 00062 %
STAR Channel4,9 %4,0 %509 00037 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %332 00024 %
Disney Finland7,3 %5,6 %625 00045 %
Paramount Network0,5 %0,3 %96 0007 %
AlfaTV0,1 %0,2 %114 0008 %
Muut5,2 %4,3 %377 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 222 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.