Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
Viikot: 36-39/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 248 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %21,1 %1 695 00068 %
Yle TV28,8 %8,4 %1 538 00062 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,3 %1 058 00042 %
Yle yhteensä39,6 %32,8 %1 927 00077 %
MTV317,7 %21,4 %1 819 00073 %
Sub3,4 %3,8 %1 186 00048 %
AVA2,8 %2,8 %1 017 00041 %
C More Total0,8 %0,3 %198 0008 %
MTV yhteensä24,7 %28,3 %1 998 00080 %
Nelonen10,8 %14,4 %1 748 00070 %
Jim5,0 %6,2 %1 144 00046 %
Liv3,6 %3,2 %1 110 00045 %
Hero1,2 %1,3 %665 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,6 %25,1 %1 930 00077 %
TV52,5 %2,4 %1 127 00045 %
Kutonen1,0 %1,1 %710 00028 %
Frii2,1 %2,1 %632 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0001 %
TLC2,1 %2,0 %681 00027 %
Discovery Networks Finland8,0 %7,7 %1 479 00059 %
FOX2,2 %2,0 %794 00032 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %581 00023 %
Fox Networks Group3,7 %3,1 %1 035 00042 %
Music TV0,2 %0,1 %87 0003 %
AlfaTV0,6 %1,0 %447 00018 %
Muut2,5 %2,0 %507 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 248 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.