Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
Viikot: 36-39/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 305 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %21,6 %3 276 00067 %
Yle TV210,4 %10,5 %3 071 00063 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,2 %2 100 00043 %
Yle yhteensä41,1 %35,4 %3 741 00076 %
MTV315,7 %19,3 %3 443 00070 %
Sub3,5 %3,8 %2 361 00048 %
AVA2,2 %2,4 %1 847 00038 %
C More Total1,8 %0,9 %551 00011 %
MTV yhteensä23,1 %26,4 %3 807 00078 %
Nelonen9,7 %13,2 %3 329 00068 %
Jim4,6 %5,5 %2 267 00046 %
Liv2,8 %2,7 %2 059 00042 %
Hero1,3 %1,5 %1 369 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,4 %22,9 %3 674 00075 %
TV52,7 %2,5 %2 284 00047 %
Kutonen1,9 %2,0 %1 648 00034 %
Frii1,7 %1,7 %1 219 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %93 0002 %
TLC1,4 %1,3 %1 193 00024 %
Discovery Networks Finland8,2 %7,8 %2 898 00059 %
FOX2,5 %2,2 %1 654 00034 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 384 00028 %
Fox Networks Group4,9 %3,8 %2 161 00044 %
Music TV0,3 %0,1 %196 0004 %
AlfaTV0,5 %0,9 %920 00019 %
Muut3,5 %2,8 %1 118 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 305 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.