Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
Viikot: 36-39/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 057 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %22,3 %1 581 00066 %
Yle TV212,0 %13,0 %1 533 00064 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,0 %1 042 00043 %
Yle yhteensä42,6 %38,3 %1 814 00075 %
MTV313,5 %16,9 %1 624 00067 %
Sub3,6 %3,9 %1 175 00049 %
AVA1,5 %1,8 %830 00034 %
C More Total2,9 %1,6 %352 00015 %
MTV yhteensä21,5 %24,3 %1 809 00075 %
Nelonen8,5 %11,9 %1 581 00066 %
Jim4,2 %4,7 %1 123 00047 %
Liv2,0 %2,1 %949 00039 %
Hero1,4 %1,8 %704 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %20,4 %1 744 00072 %
TV52,9 %2,7 %1 157 00048 %
Kutonen2,8 %2,9 %938 00039 %
Frii1,3 %1,2 %586 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %61 0003 %
TLC0,6 %0,6 %511 00021 %
Discovery Networks Finland8,4 %7,9 %1 419 00059 %
FOX2,9 %2,4 %860 00036 %
National Geographic Channel3,2 %2,1 %803 00033 %
Fox Networks Group6,1 %4,5 %1 126 00047 %
Music TV0,4 %0,1 %110 0005 %
AlfaTV0,4 %0,7 %472 00020 %
Muut4,6 %3,7 %611 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 057 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.