Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
Viikot: 31-35/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,9 %24,7 %1 568 00065 %
Yle TV212,7 %12,9 %1 489 00062 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,4 %1 035 00043 %
Yle yhteensä45,7 %41,0 %1 749 00073 %
MTV312,1 %16,4 %1 548 00064 %
Sub4,1 %4,5 %1 184 00049 %
AVA1,5 %1,8 %716 00030 %
C More Total2,2 %1,5 %279 00012 %
MTV yhteensä19,8 %24,2 %1 734 00072 %
Nelonen7,9 %9,8 %1 456 00061 %
Jim3,0 %3,1 %983 00041 %
Liv1,7 %2,0 %886 00037 %
Hero1,2 %1,7 %677 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %16,7 %1 639 00068 %
TV53,4 %3,2 %1 074 00045 %
Kutonen2,9 %3,1 %915 00038 %
Frii1,4 %1,5 %592 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %57 0002 %
TLC0,5 %0,6 %452 00019 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,9 %1 345 00056 %
STAR Channel2,9 %2,5 %810 00034 %
National Geographic Channel3,7 %2,4 %783 00033 %
Disney Finland6,6 %4,8 %1 078 00045 %
Music TV0,5 %0,1 %117 0005 %
AlfaTV0,6 %1,0 %479 00020 %
Muut3,8 %3,2 %580 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 013 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.