Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
Viikot: 31-35/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 323 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %24,5 %1 194 00084 %
Yle TV210,6 %10,6 %1 025 00072 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,8 %838 00059 %
Yle yhteensä42,9 %38,9 %1 250 00088 %
MTV313,0 %16,9 %1 133 00080 %
Sub4,0 %4,2 %804 00057 %
AVA2,3 %2,7 %611 00043 %
C More Total1,3 %0,7 %152 00011 %
MTV yhteensä20,6 %24,5 %1 211 00085 %
Nelonen8,5 %10,3 %1 012 00071 %
Jim2,8 %2,7 %652 00046 %
Liv2,9 %3,0 %720 00051 %
Hero1,7 %2,2 %561 00039 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %18,2 %1 111 00078 %
TV54,1 %3,8 %810 00057 %
Kutonen2,5 %2,5 %639 00045 %
Frii2,4 %2,6 %518 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %36 0003 %
TLC1,7 %1,6 %391 00028 %
Discovery Networks Finland11,2 %10,8 %986 00069 %
FOX2,4 %2,1 %558 00039 %
National Geographic Channel2,9 %2,0 %545 00038 %
Fox Networks Group5,4 %4,0 %743 00052 %
Music TV0,2 %0,0 %66 0005 %
AlfaTV0,5 %0,8 %344 00024 %
Muut3,6 %2,6 %335 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 323 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.