Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
Viikot: 31-35/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 167 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %24,5 %1 625 00063 %
Yle TV213,2 %12,9 %1 595 00062 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,4 %1 061 00041 %
Yle yhteensä45,6 %40,8 %1 867 00072 %
MTV312,0 %16,4 %1 625 00063 %
Sub4,1 %4,6 %1 243 00048 %
AVA1,4 %1,8 %729 00028 %
C More Total2,4 %1,6 %305 00012 %
MTV yhteensä19,9 %24,3 %1 852 00071 %
Nelonen8,0 %9,9 %1 535 00059 %
Jim3,0 %3,1 %1 006 00039 %
Liv1,6 %2,0 %905 00035 %
Hero1,2 %1,7 %681 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %16,7 %1 728 00067 %
TV53,3 %3,2 %1 101 00042 %
Kutonen2,9 %3,1 %936 00036 %
Frii1,4 %1,5 %597 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %60 0002 %
TLC0,5 %0,6 %457 00018 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,9 %1 391 00054 %
STAR Channel2,9 %2,5 %832 00032 %
National Geographic Channel3,6 %2,3 %797 00031 %
Disney Finland6,6 %4,9 %1 110 00043 %
Music TV0,5 %0,1 %118 0005 %
AlfaTV0,6 %1,0 %485 00019 %
Muut4,0 %3,3 %627 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 167 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.