Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 4+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
Viikot: 27-30/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 078 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %24,7 %1 551 00060 %
Yle TV29,4 %9,9 %1 514 00058 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,5 %1 038 00040 %
Yle yhteensä41,8 %38,1 %1 828 00070 %
MTV312,8 %17,1 %1 548 00060 %
Sub4,7 %5,0 %1 231 00047 %
AVA1,5 %1,8 %693 00027 %
C More Total2,4 %1,6 %306 00012 %
MTV yhteensä21,4 %25,4 %1 788 00069 %
Nelonen7,9 %9,7 %1 428 00055 %
Jim3,2 %3,3 %1 008 00039 %
Liv1,7 %2,1 %859 00033 %
Hero1,6 %2,2 %739 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %17,2 %1 644 00063 %
TV53,3 %3,4 %1 083 00042 %
Kutonen3,1 %3,2 %915 00035 %
Frii1,6 %1,5 %593 00023 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %59 0002 %
TLC0,8 %0,8 %533 00021 %
Discovery Networks Finland10,1 %9,6 %1 396 00054 %
FOX3,2 %2,5 %822 00032 %
National Geographic Channel3,9 %2,3 %771 00030 %
Fox Networks Group7,1 %4,8 %1 083 00042 %
Music TV0,4 %0,1 %131 0005 %
AlfaTV1,1 %2,1 %549 00021 %
Muut3,6 %2,7 %589 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 078 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.