Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
Viikot: 27-30/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 119 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,9 %10,2 %655 00047 %
Yle TV211,2 %9,3 %687 00050 %
Yle Teema&Fem1,9 %2,1 %335 00024 %
Yle yhteensä25,0 %21,6 %901 00065 %
MTV311,8 %14,5 %725 00052 %
Sub7,7 %8,8 %566 00041 %
AVA2,7 %3,4 %334 00024 %
C More Total1,9 %1,0 %113 0008 %
MTV yhteensä24,2 %27,7 %930 00067 %
Nelonen10,1 %12,2 %691 00050 %
Jim5,3 %6,0 %493 00036 %
Liv3,5 %3,8 %416 00030 %
Hero2,2 %2,7 %322 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,2 %24,6 %866 00063 %
TV54,7 %4,7 %503 00036 %
Kutonen4,5 %4,1 %401 00029 %
Frii2,2 %2,0 %249 00018 %
The Discovery Channel0,7 %0,4 %31 0002 %
TLC2,2 %2,4 %270 00020 %
Discovery Networks Finland14,8 %14,0 %728 00053 %
FOX5,7 %5,4 %405 00029 %
National Geographic Channel4,9 %3,0 %317 00023 %
Fox Networks Group10,6 %8,4 %542 00039 %
Music TV0,7 %0,5 %97 0007 %
AlfaTV0,4 %0,7 %138 00010 %
Muut3,2 %2,5 %270 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 119 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.