Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
Viikot: 27-30/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 944 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,0 %24,9 %1 508 00063 %
Yle TV28,9 %9,9 %1 422 00059 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,5 %1 020 00042 %
Yle yhteensä41,9 %38,3 %1 725 00072 %
MTV312,9 %17,1 %1 489 00062 %
Sub4,6 %4,9 %1 172 00049 %
AVA1,5 %1,8 %680 00028 %
C More Total2,4 %1,5 %286 00012 %
MTV yhteensä21,3 %25,3 %1 696 00070 %
Nelonen7,8 %9,6 %1 354 00056 %
Jim3,3 %3,3 %987 00041 %
Liv1,7 %2,1 %841 00035 %
Hero1,7 %2,2 %733 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %17,2 %1 557 00065 %
TV53,3 %3,4 %1 049 00044 %
Kutonen3,2 %3,2 %896 00037 %
Frii1,6 %1,5 %588 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %59 0002 %
TLC0,8 %0,8 %522 00022 %
Discovery Networks Finland10,2 %9,7 %1 348 00056 %
FOX3,1 %2,5 %797 00033 %
National Geographic Channel4,0 %2,3 %751 00031 %
Fox Networks Group7,1 %4,7 %1 048 00044 %
Music TV0,5 %0,1 %125 0005 %
AlfaTV1,1 %2,1 %546 00023 %
Muut3,5 %2,6 %548 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 944 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.