Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 171 000
Viikot: 1-35/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 134 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,2 %33,3 %1 115 00095 %
Yle TV212,0 %8,3 %996 00085 %
Yle Teema&Fem3,8 %4,0 %848 00072 %
Yle yhteensä55,0 %45,6 %1 124 00096 %
MTV317,4 %24,9 %1 053 00090 %
Sub1,7 %1,9 %692 00059 %
AVA1,6 %1,4 %527 00045 %
C More Total1,3 %1,1 %142 00012 %
MTV yhteensä22,1 %29,2 %1 074 00092 %
Nelonen5,4 %7,7 %909 00078 %
Jim1,7 %1,7 %612 00052 %
Liv1,8 %2,0 %638 00055 %
Hero0,8 %1,1 %414 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,7 %12,5 %976 00083 %
TV51,9 %2,0 %662 00057 %
Kutonen1,2 %1,4 %458 00039 %
Frii1,6 %1,9 %420 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %27 0002 %
TLC1,0 %0,9 %380 00032 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,8 %804 00069 %
STAR Channel1,2 %1,0 %444 00038 %
National Geographic Channel1,9 %1,3 %423 00036 %
Disney Finland3,1 %2,2 %590 00050 %
Music TV0,2 %0,0 %30 0003 %
AlfaTV0,9 %1,6 %447 00038 %
Muut2,4 %2,0 %337 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 134 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.