Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 423 000
Viikot: 1-26/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 348 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %24,1 %1 240 00087 %
Yle TV211,4 %8,3 %1 111 00078 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,4 %883 00062 %
Yle yhteensä42,1 %35,8 %1 294 00091 %
MTV315,6 %20,8 %1 220 00086 %
Sub3,6 %3,9 %889 00062 %
AVA2,0 %2,1 %684 00048 %
C More Total1,7 %1,3 %186 00013 %
MTV yhteensä22,8 %28,1 %1 265 00089 %
Nelonen8,6 %11,5 %1 105 00078 %
Jim2,7 %2,8 %750 00053 %
Liv2,6 %2,8 %777 00055 %
Hero1,9 %2,4 %635 00045 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %19,6 %1 194 00084 %
TV53,5 %3,4 %863 00061 %
Kutonen2,5 %2,4 %672 00047 %
Frii2,1 %2,2 %578 00041 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %46 0003 %
TLC1,0 %1,0 %460 00032 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,7 %1 049 00074 %
STAR Channel2,4 %2,0 %639 00045 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %591 00042 %
Disney Finland5,4 %4,0 %807 00057 %
Music TV0,1 %0,1 %60 0004 %
AlfaTV0,3 %0,5 %339 00024 %
Muut3,3 %2,2 %335 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 348 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.