Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
Viikot: 1-26/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 261 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %24,3 %1 737 00067 %
Yle TV214,1 %9,8 %1 743 00067 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,1 %1 182 00046 %
Yle yhteensä44,6 %37,3 %2 014 00078 %
MTV314,6 %20,2 %1 821 00070 %
Sub3,7 %4,2 %1 374 00053 %
AVA1,2 %1,4 %833 00032 %
C More Total2,6 %2,3 %390 00015 %
MTV yhteensä22,1 %28,0 %2 027 00078 %
Nelonen7,4 %9,8 %1 671 00064 %
Jim2,9 %3,3 %1 112 00043 %
Liv1,6 %1,8 %970 00037 %
Hero1,5 %2,0 %791 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %16,9 %1 863 00072 %
TV53,1 %3,4 %1 218 00047 %
Kutonen3,1 %3,1 %1 014 00039 %
Frii1,3 %1,4 %671 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %84 0003 %
TLC0,6 %0,6 %578 00022 %
Warner Bros. Discovery9,3 %9,4 %1 548 00060 %
STAR Channel2,6 %2,2 %952 00037 %
National Geographic Channel3,4 %2,2 %857 00033 %
Disney Finland6,0 %4,4 %1 212 00047 %
Music TV0,4 %0,1 %126 0005 %
AlfaTV0,4 %0,7 %489 00019 %
Muut3,9 %3,1 %624 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 261 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.