Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
Viikot: 1-26/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 097 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %24,6 %1 670 00069 %
Yle TV213,8 %9,8 %1 626 00068 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,1 %1 140 00047 %
Yle yhteensä44,8 %37,5 %1 880 00078 %
MTV314,6 %20,2 %1 720 00072 %
Sub3,7 %4,2 %1 306 00054 %
AVA1,2 %1,4 %816 00034 %
C More Total2,6 %2,2 %358 00015 %
MTV yhteensä22,1 %27,9 %1 898 00079 %
Nelonen7,2 %9,7 %1 569 00065 %
Jim2,9 %3,3 %1 084 00045 %
Liv1,6 %1,8 %945 00039 %
Hero1,5 %2,1 %780 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %16,8 %1 750 00073 %
TV53,1 %3,4 %1 178 00049 %
Kutonen3,1 %3,1 %990 00041 %
Frii1,3 %1,4 %660 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %79 0003 %
TLC0,6 %0,5 %567 00024 %
Discovery Networks Finland9,4 %9,5 %1 484 00062 %
FOX2,6 %2,2 %915 00038 %
National Geographic Channel3,5 %2,2 %836 00035 %
Fox Networks Group6,0 %4,4 %1 165 00048 %
Music TV0,4 %0,1 %121 0005 %
AlfaTV0,4 %0,7 %484 00020 %
Muut3,7 %3,0 %578 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 097 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.