Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
Viikot: 1-22/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %24,5 %1 695 00070 %
Yle TV213,9 %9,2 %1 650 00069 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,1 %1 159 00048 %
Yle yhteensä44,7 %36,8 %1 901 00079 %
MTV314,9 %20,7 %1 748 00073 %
Sub3,5 %4,0 %1 327 00055 %
AVA1,2 %1,3 %839 00035 %
C More Total2,5 %2,1 %358 00015 %
MTV yhteensä22,1 %28,1 %1 921 00080 %
Nelonen7,4 %10,1 %1 603 00067 %
Jim2,9 %3,3 %1 108 00046 %
Liv1,6 %1,8 %971 00040 %
Hero1,4 %2,0 %794 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %17,2 %1 779 00074 %
TV53,2 %3,5 %1 208 00050 %
Kutonen3,1 %3,1 %1 007 00042 %
Frii1,3 %1,4 %668 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %81 0003 %
TLC0,6 %0,5 %568 00024 %
Warner Bros. Discovery9,5 %9,6 %1 511 00063 %
STAR Channel2,5 %2,2 %937 00039 %
National Geographic Channel3,4 %2,2 %849 00035 %
Disney Finland5,9 %4,4 %1 184 00049 %
Music TV0,4 %0,1 %123 0005 %
AlfaTV0,4 %0,7 %487 00020 %
Muut3,8 %3,1 %586 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 117 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.