Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
Viikot: 1-22/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 395 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %24,2 %1 828 00068 %
Yle TV211,9 %7,1 %1 756 00066 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,2 %1 179 00044 %
Yle yhteensä43,4 %34,5 %2 097 00078 %
MTV319,1 %25,4 %1 984 00074 %
Sub2,7 %2,9 %1 274 00048 %
AVA2,4 %2,2 %977 00037 %
C More Total1,0 %0,8 %257 00010 %
MTV yhteensä25,3 %31,2 %2 145 00080 %
Nelonen9,7 %13,4 %1 839 00069 %
Jim2,6 %2,7 %1 059 00040 %
Liv3,3 %3,4 %1 204 00045 %
Hero1,2 %1,4 %718 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %20,8 %2 025 00076 %
TV52,8 %2,9 %1 201 00045 %
Kutonen1,1 %1,2 %738 00028 %
Frii2,1 %2,2 %706 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %49 0002 %
TLC1,6 %1,4 %674 00025 %
Warner Bros. Discovery8,2 %8,0 %1 558 00058 %
STAR Channel2,0 %1,8 %840 00031 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %647 00024 %
Disney Finland3,6 %2,9 %1 085 00041 %
Music TV0,1 %0,1 %105 0004 %
AlfaTV0,4 %0,6 %436 00016 %
Muut2,4 %1,9 %499 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 395 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.