Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 897 000
Viikot: 1-22/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %24,5 %3 463 00071 %
Yle TV212,7 %8,1 %3 306 00068 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,2 %2 308 00047 %
Yle yhteensä44,1 %35,7 %3 882 00079 %
MTV317,0 %23,2 %3 628 00074 %
Sub3,1 %3,4 %2 548 00052 %
AVA1,8 %1,8 %1 805 00037 %
C More Total1,7 %1,4 %600 00012 %
MTV yhteensä23,7 %29,7 %3 945 00081 %
Nelonen8,4 %11,7 %3 331 00068 %
Jim2,7 %3,0 %2 142 00044 %
Liv2,4 %2,6 %2 151 00044 %
Hero1,3 %1,7 %1 497 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %19,0 %3 685 00075 %
TV53,0 %3,2 %2 373 00048 %
Kutonen2,1 %2,1 %1 718 00035 %
Frii1,7 %1,8 %1 365 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %126 0003 %
TLC1,1 %1,0 %1 232 00025 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,7 %3 013 00062 %
STAR Channel2,3 %2,0 %1 751 00036 %
National Geographic Channel2,5 %1,6 %1 479 00030 %
Disney Finland4,8 %3,6 %2 232 00046 %
Music TV0,3 %0,1 %224 0005 %
AlfaTV0,4 %0,7 %919 00019 %
Muut3,1 %2,4 %1 059 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 356 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.