Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
Viikot: 1-22/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 239 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %24,5 %1 768 00071 %
Yle TV211,6 %7,1 %1 656 00066 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,3 %1 148 00046 %
Yle yhteensä43,5 %34,8 %1 981 00080 %
MTV319,1 %25,4 %1 880 00075 %
Sub2,7 %2,8 %1 221 00049 %
AVA2,4 %2,2 %965 00039 %
C More Total1,0 %0,8 %242 00010 %
MTV yhteensä25,3 %31,2 %2 024 00081 %
Nelonen9,4 %13,1 %1 727 00069 %
Jim2,6 %2,7 %1 034 00041 %
Liv3,3 %3,4 %1 180 00047 %
Hero1,2 %1,4 %703 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %20,6 %1 906 00077 %
TV52,8 %2,9 %1 166 00047 %
Kutonen1,1 %1,2 %711 00029 %
Frii2,2 %2,2 %697 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %45 0002 %
TLC1,6 %1,4 %665 00027 %
Discovery Networks Finland8,2 %8,0 %1 502 00060 %
FOX2,0 %1,8 %814 00033 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %630 00025 %
Fox Networks Group3,7 %2,9 %1 048 00042 %
Music TV0,1 %0,1 %101 0004 %
AlfaTV0,4 %0,7 %432 00017 %
Muut2,3 %1,8 %473 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 239 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.